Endüstriyel Tasarım Bölümünün kapsamı, seri üretim ile üretimi gerçekleştirilebilecek her türlü ürünün kullanıcıların ihtiyaçları değerlendirilerek tasarımının yapılmasını içerir. Söz konusu bölümün amacı, kullanılabilirlik, form, ergonomi, üretim aşamasındaki problemlere karşı çözüm üretebilen, yeni ürünlerin AR-GE sürecini başarıyla koordine edebilen endüstri ürünleri tasarımcısı yetiştirmektir.
Öğrencilerin üç boyutlu düşünebilme kabiliyetinin, yaratıcılığının geliştirilmesine yönelik verilen 1. Sınıf temel sanat ve tasarım eğitimlerinin ardından, 2, 3 ve 4. Sınıfta pratiğe dönük teknik bilgi, stüdyo ve beceri dersleri ile desteklenir. Bu sayede öğrencilerin analitik ve üç boyutlu düşünme kabiliyetleri artırılmaya çalışılır. Yaratıcı ve farklı düşünme kabiliyetine güvenen öğrencilerin tercih etmesi tavsiye edilen bölüm, eğitim almanın keyifli bir süreç olduğu alanlardan birisidir.
Öğretilen programlar
Autocad, Photoshop, Sketchup, Lumion 3D Render, Rhinoceros...
Autocad içinde bulunan programlara ait menüleri ve kullanım alanlarını öğrenmek.
Yüzey mantığını kavramak ve 3 boyutlu görünüşler üzerinde çalışma yapmak.
Öğrencilerin AutoCad programını kullanarak 2 ve 3 boyutlu görsel tasarımlar yapabilmelerini sağlamak.
Makine, İnşaat, Elektrik, Mimarlık gibi akademik programlarda okuyan yada okumuş katılımcılarımızın meslek hayatlarında AutoCad programını daha verimli olarak kullanımlarını sağlamak.
Meslek lisesi, teknik lise, yada meslek yüksek okullarında okuyan yada okumuş katılımcılarımızın meslek hayatlarında AutoCad programını daha verimli olarak kullanımlarını sağlamak.
Basit ve gelişmiş kitle çalışmaları yapmak.
Boyutlandırılmış, ölçekli ve istenildiğinde son derece detaylı 3B modeller oluşturmak.
Kavramsal ve şematik tasarımlar gerçekleştirmek.
İç mekân planlama ve görselleştirmek.
Uygulamaya yönelik pratik ölçülendirmek.
Yürüme yoluyla ya da farklı bakışlardan animasyonlar oluşturmak.
Farklı 2B çizim ortamları ile ortak kullanımlar ve uygulamak.
Gerçek zamanlı gölge çalışmaları yapmak.
Gerçek dünya bağlamında çevre bilgisi alma ve kitle yerleşimleri oluşturma (Geo_Location).
Serbest elle çizilmiş görüntüsünde eskiz model görselleri üretmek.
Gerçekçi malzeme oluşturmayı ve kullanmak
Doğru ışık ayarlarının ve doğru kamera açılarının nasıl belirleneceğini öğrenmek.
Gerçekçi fotoğraf renderı almayı, animasyon oluşturmayı, VR için 360 derece panoramik görüntüler elde etmeyi hatta postproduction’a giriş.
Revit, Sketchup ve 3ds Max’ten aktarım yapmayı, canlı bağlantılar kurarak eş zamanlı çalışmak.
Kapalı, Açık ve Yarı Kapalı alanlar gibi farklı ortamların modellenmesi ve bu ortamlara ilişkin detaylandırma örnekleri yapmak.
Foto gerçekçi efektlerle Proje tasarımları oluşturma.
Profesyonelce hazırlanmış 3D prototipler geliştirmek.
Nesneler ile katılar üzerinde 2D tasarımlar üretebilmek.
Eğri kontrolleri yapabilmek.
Yüzeyler ve katılar üzerindeki çalışmalarınızda uzmanlaşmak.
Projelerde kaliteli şekilde render almak.
Hayalinizdeki ürün tasarımlarını başarılı bir şekilde yapabilmek.